Tuesday, April 5, 2011

Tunjukkan aku jalan

Bila hati menyulur sepi,

bayang seakan hilang puncanya,

pergi berlari sebuah mimpi,

akhirnya igauan ngeri bertandang jua...

PadaMu aku berserah segala,

Bukakan jalan untuk ku tempuhi,

Pada mu jua aku meminta,

padamu juga aku berserah,

Saat tiada lagi manusia yang boleh aku percaya,

Saat hati bergelodak kencang,

Saat fikiran melayang entah kemana,

Bisikan durjana makin menggoda,

makin menghantui..

Butir bicara berperang di dalam,

Naluri anugerah berbisik2...

seolah tersekat di kerongkong yang dalam,

rasa perit itu mana tempat utk diluahkan....

Sungguh pedih....

Tp aku masih disini.. berdiri teguh...

mengharap impian ku tidak akan musnah,

mengharap impian itu akan terbuka luas..

Ya Allah.. tunjukkan aku Jalan itu...

No comments:

Post a Comment