Friday, April 22, 2011

sakit hati

korang pernah rasa sakit hati tak?
Aku selalu rasa sakit hati...sakit hati pada benda tak sepatutnya...
sakit hati tu sama tak ngn buruk hati??
sakit hati sama tak dengan dengki??
sakit hati sama dak dengan rasa nak marah?
sakit hati sama tak dengan benci!..benci!...benci!???

Tp aku lebih pada sakit hati dengan rasa nak marah dan rasa mcm nak benci seseorang??
Perlukah aku bersikap mcm tu?
Ahhh... tak profesional la pulak kalau nak bencik2 org nehhh
Untuk apa aku nak benci pada Org yg buat aku rasa sakit hati??

Sakit hati ubatnya ialah maafkan org yg ada masalah ngn kita. Walaupun dia tak mintak maaf..mungkin dia ada sbb tersendiri dia tak mintak maaf. Tu urusan dia... Bior laaa....
Dia nak ckp aku ni mcmmana pun.. ckp la...
Walaupun nak delete aku dari friend list.. delete je la...dipersilakan jika itu yang membuatkan dia rasa tenang. Aku pun kdg2 buat mcm tu..bila aku rasa apa yg diucapkan oleh org tu.. aku tak boleh terima. Aku tak mau buat aku jadi meroyan mcm org tu jugak...
Asben aku ada cakap.. kalau kita layan org gila.. kita pun mcm org gila la jugak...
Kalau kita maki org yang maki kita... kita pun sama je laaa ngn org tu.... tadak beza antara dia ngn kita... Sbb tu la... aku amik pendekatan yg mungkin aku rasa jalan terbaik.. ialah berdiam diri. Hurm.. org salah ni...kalau bercakap,,, tanpa sebab pun bila bercakap dengan org yang dia rasa bersalah.. dia takut nak bertentang mata. Itu HAKIKAT... Mmg tak dapat dielakkan.. Benar kata org2 lama...tgk mata org tu kalau kita nak tau org tu jujur ke tidak ngn kita.

P/s: Tetiba rasa sakit hati bila terbaca ayat2 dari seseorang..
Tu pun dapat tau dari org lain...sedapnya mulut kamu yeee
Tp kamu jgn risau.. aku takkan cerita ttg kamu kepada kwn2 aku dlm dunia blogging ni...
"sapa..kenal...selami...fahami diri"
Cool cda... cool.. ngucap byk2..jgn meroyan tak tentu pasai...

2 comments:

  1. hehe, hang mmg suka meroyan sakit hati sengsorang.
    dia dah macam tu, nak buat camna. dia bukan adik badik hang, takleh nak expect dia ada kegemaran/sikap sama ngan hang. terima aje dia sebagai satu lagi ciptaan Allah yg berbeza dr hang. nanti hang akan rasa lega. He is who he is. Kalau hang sakit hati pun, takkan menukar dia jadi nice guy. Kecuali kalau hang tegur dia direct (ni aku akan buat) "hang kan pasai pa suka nyakit hati aku? hang takleh buat camni camni sbb nanti jadi camtu camtu. len kali cuba tanya dulu ya"

    ReplyDelete
  2. Liyana...biar masa tentukan... tp aku harap dia akan berubah... AMIN...

    ReplyDelete