Friday, April 15, 2011

baru dapat kaki

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca blog shidabaim ni...Hari ni nak bercerita tentang perkembangan anak kedua aku..Insyirah. Tepat sekali tekaan aku sebagai seorang ibu. Adik akan ikut jejak langkah abg. Dulu abg dia cekap berjalan masa umur cecah setahun 2 bulan. Adik pun mcm tu la jugak...28hb ni cukup setahun 2 bulan. Mlm td balik tgk adik dah boleh jalan agak jauh. Sebelum2 ni aku dok perhatikan..dia mcm takut2 la jugak. Kalau nak dibandingkan dengan sepupu yg lahir sama dengan dia...sepupu dia tu lebih cepat berjalan. Berjalan pada usia 10 bulan... Masa dok tgk anak sedara aku tu dah boleh jalan...hati kecik aku terdetik.. Bila la...anak aku nak boleh jalan ni? Tp dlm masa yg sama.. aku berdoa anak aku moga cepat jalan.. risau jugak takut dia lambat sgt berjalan. Tp aku dok baca2 artikel... normal budak yg belajar berjalan ni antara 10 bulan hingga 18 bulan.. So... anak aku tu normal la.. Alhamdulillah...berakhir sebuah penantian. lepas ni kena cari kasut yg bila berjalan tu bunyi tet.tit...tit... biar bising bila berjalan... hehehe. Bak kata org tua2... "Budak baru dapat kaki"....ha... lepas ni kurus la umi dia dok kejar dia lari2 pulak...senaman tu... tak payah p joging2 kat luar dah...

2 comments:

  1. normal la 2 dpt jln umur insyirah kak pah...tp syafiq jln awl ckit.lg seminggu nk b'day dia leh jln.skrg 1thn3bln br start b'lari ckit2

    ReplyDelete
  2. suhai...dah boleh berlari..jenuh ligan kan? hehehhe

    ReplyDelete