Monday, April 18, 2011

aku sayang kamu

Aku sayang kamu krn kamu dan aku pernah duduk dalam tempat yang paling istimewa...iaitu di dalam rahim Ibu...

Rahim itu sendiri bermaksud Kasih syg...

kehadiran kamu membuatkan semua menangis gembira...

kedatangan kamu amat2 kami harapkan...

Kamu ditatang bagai minyak yang penuh,,,

Kamu disayangi oleh semua...

Apa yg kamu nak.. akan kami usahakan...

Aku sayang padamu..krn engkaulah penyambung zuriat keturunan ayah....

engkau juga adalah harapan mak dan ayah untuk menjaga mereka apabila mereka sudah tidak berdaya...krn engkaulah satu2nya anak lelaki...

Kehendakmu semua mak ayah turutkan..


Tp bila engkau kenal dunia luar.... Jiwa mudamu selalu memberontak...

Kenapa sayang?? Faham benar akan naluri seorang ibu..

mahukan yg terbaik untuk zuriat yg dikandung 9 bulan 10 hari.

Berat perut membawa kamu dan kakak2mu yang lain... hanya ibu yang tahu..

Betapa seksa menahan keperitan..

Sewaktu kamu dan aku menyerap kalsium pada ibu...

Mlm2 ibu kekejangan...

Tahukah kamu??? Sakit ibu sewaktu melahirkan kamu??

Dulu aku pun sepertimu... ingin memberontak apabila kehendak ku dihalang....

Tp aku sayang ibu... bila naluri berontakan itu datang... aku cuba kawal krn aku tak sanggup nak malukan ibu...

Kini.. aku dah rasa apa yg ibu rasa sewaktu kandungkan aku... apa rasa sakit ibu waktu lahirkan aku...

Syg...jgn biarkan ibu dan ayah susah hati krn kamu....

jgn biarkan kwn2 menjadi jalanmu..

Bukan mereka yg memberi cahaya padamu... krn mereka adalah lorong kegelapanmu...

Carilah kwn yg sama2 akan membawa mu ke menara gading...

kwn yg akan membawa dirimu ke arah kebaikan....

Dengarlah kata2ku wahai adik yang aku sayang....

Sesungguhnya..."AKU SAYANG SAMA KAMU"....

No comments:

Post a Comment