Thursday, April 14, 2011

hampir2

pagi td topik kat sinar.fm adalah hampir2. Mcm2 cerita mengenai hampir. Aku pulak nak bercerita mengenai hampir2 yang berlaku kat aku ptg smlm. Masa on the way nak balik...kat jelempuk ada satu xcdent motor langgar persona. Tak tau apa yg terjadi...aku pun meneruskan perjalanan aku dengan berhati2. Mmg dah jadi kebiasaan bg aku kalau tgk je xcdent..mesti menggeletar lutut. Dari bawak mailto:80@70km/j..aku akan perlahankan jadi 50@ 60 jee. Sampai la kat lampu isyarat depan sekolah Pulau Nyiur...Lampu merah. Aku pun berhenti di lorong kanan. Kiranya kereta aku berada kat depan sekali la..Sebelah kiri aku ada Myvi hitam. Bila tgk lampu bertukar hijau, aku pun masukkan gear n jalan. Keter yg sebelah aku tu pun jalan jugak. Dlm gear satu tu..mata aku masih lagi memerhati lampu isyarat yg gantung kat atas tu... Aku jadi hairan & pelik.. tadi dah hijau tp kenapa skrg dah bertukar merah balik. Padahal aku baru je nak mula jalan... terus aku break mengejut tanpa tgk dah kereta kat belakang aku. Keter my vi tu mendahului aku..dan dia pun break mengejut. Dalam masa yang sama, ada motor tengah laju kona menyenget,,,,sipi2 ja nak kena langgar dengan aku..Tp kalau aku ngn My vi tu tak break mengeut... tak tau la apa yg akan jadi ngn budak yg naik motor EX5 merah tu. Dah la tak pakai helmet. Dan aku rasa tu pun bukan salah budak tu sbb mungkin lampu arah dia masih hijau.. tu yg dia pecut sakan. Salah trafik light tu la... Ada pulak p buat nyanyuk seketika... Teramatlah bahaya keadaan macam tu. Sbbnya byk jugak la kes yg berlaku kemalangan di simpang lampu isyarat. Ada sapa2 pernah alami keadaan mcm aku dak??So... hati2 kepada pemandu2 di jalan raya. Tp Alhamdulillah..Allah pelihara kita dari sebarang bahaya..Moga kita semua dlm lindungannya...

No comments:

Post a Comment