Friday, March 4, 2011

PerMaTa YaNG DiCAri~ De Hearty

Hadirnya tanpa ku sedari..
menggamit kasih cinta bersemi...
hadir cinta insan padaku ini
anugerah kurniaan Ilahi..
Lembut tutur bicaranya..
menarik hatiku untuk mendekatinya
kesopanannya memikat dihati
mendamaikan jiwaku yang resah ini...
Ya Allah jika dia benar untukku
dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
damaikanlah hatiku dengan ketentuanMu

C/O:Dialah permata yang dicari
selama ini baru kutemui
tapi ku tak pasti rencana Ilahi
apakah dia kan ku miliki

Tidak sekali dinodai nafsu
akan ku batasi dengan syariatmu
Jika dirinya bukan untukku
redha hatiku dengan ketentuanmu
Ya Allah.. Engkaulah tempat ku bergantung harapanku
ku harap diriku sentiasa dibawah rahmatMu


Dah lama sebenarnya tak dengar lagu favourite aku ni.. Masa mula2 aku syok dengan lagu ni...Tiap2 hari aku pasang..asyik replay je... sampai kwn2 yg dok ngn aku kat lab naik cemuih...he... mcm tu la tabiat aku.. selagi tak boleh nak kuasai lirik dan bait2 ayat serta irama sesuatu lagu yg aku minat...selagi tu la dok ulang2...sampai la urat saraf dalam memori otak ni save...

Dan... baru2 ni... ketika dalam perjalanan pulang dari umh Tok, sampai kat Sp...adik ipar aku yang kebosanan mainkan lagu yg dlm hanset dia... tetiba kenangan aku ngn lagu ni timbul balik..

Balik opis... cari dlm komputer aku..tadak.. Tetiba teringat: eh lagu ni dah tak de.. sbb aku format komputer. Tp tak pe...aku download semula... dan dengar semula...

Hur..hur..

Aku suka lagu ni krn salah satu sbbnya ialah ada doa yang YA ALLAH JIKA DIA BENAR MILIKKU...DEKATKANLAH HATINYA DENGAN HATIKU..JIKA DIA BUKAN MILIKKU, DAMAIKANLAH HATIKU DENGAN KETENTUANMU...

Ha... tu yg paling best...
Untuk adik2 yang baru belajar mencari cinta, Semoga cinta kita terpelihara... Dahului dengan Cinta pada Pencipta.
Dan.. Semoga Aku...kwn2 sertai isteri2 yang ada di dunia ini adalah PERMATA YANG DICARi oleh suami2 kita...

2 comments: