Monday, March 14, 2011

AWAN

Aku suka tgk awan...
tak kira la awan yg ada kat langit atau awan yang di capture lensa kamera,
bg aku awan itu cantik...kejadian Allah.
Masa peristiwa Ribut besar kat Perlis ni.. tghari sebelum kejadian aku dok perati jugak awan..
cantik sgt2... Cumanya tghari tu awan tu nampak lain.. Sinar cahaya matahari pun lain sgt2...
Kdg2 Awan panjang yg terbentuk dilangit membawa pentanda Gempa. Benarkah ia?
Pernah jugak terdengar cerita daripada penduduk di persisir pantai yang dilanda Tsunami.
Khabarnya sebelum kejadian ada penduduk yang terlihat kepulan awan yang berbentuk memanjang di kaki langit. Fenomena awan panjang ini sebenarnya pernah wujud pada zaman Nabi Hud. Telah terbentang awan dilangit panjang melintang di tengah2 langit. Hampir semua org keluar untuk melihat awan yang ganjil itu. Org yang memusuhi Nabi Hud menyangka awan itu petanda kemakmuran dan kesenangan bagi mereka. Tp Nabi Hud berkata kepada mereka:" Itu bukan awan Rahmat, tp awan yang membawa angin kencang yang akan menewaskan kamu sekalian. Angin yang membawa azab siksa yang sepedih2nya,"
Begitu juga dengan peristiwa gempa di Jogja yang mengorbankan 5000 nyawa berikutan terjadinya gempa yang berkekuatan 6.2 SR. Awan panjang juga muncul sebelum kejadian.

Takziah kepada penduduk2 yang berada di Jepun atas bencana yang menimpa. Takut tgk Kapal besar dicampak naik ke daratan. Begitu besar air yang menolak kapal tu. Sehingga kini dianggarkan 1300 nyawa terkorban. Gempa terbesar setelah lebih 140 tahun bermagnitud 8.9 SR. Kini loji nuklear pulak meletup. Sungguh menakutkan.

p/s: Pagi tadi sampai awal...tetiba terpandang langit... nampak awan bentuk memanjang. Lantas aku panggil mak cik cleaner untuk sama2 menyaksikan awan yg agak ganjil itu. Mak cik tu kata.. Tak pernah tgk lagi awan mcm ni. Harapnya itu hanya lah satu fenomena biasa... Ya Allah.. KAu selamatkanlah kami dari segala Musibah... Jauhkanlah kami dari Malapetaka. AMIN...

No comments:

Post a Comment