Monday, January 10, 2011

MimPi

Mlm kemarin aku bermimpi buruk....
mimpi yang membuatkan 2 hari ni aku buat apa pun serba tak kena.
Aku buntu...
Naluri aku entah kemana.. tetapi merasakan kesedihan....
Ya Allah.. Kau jauhilah diriku dan keluargaku dari sebarang musibah....
Peliharalah kami Ya Allah..
Sesungguhnya aku adalah hambaMu yang terlalu lemah untuk menerima ujian yang terlalu berat.

Ada org kata mimpu tu hanya mainan tidur. Dan aku berharap sgt2 yang itu hanyalah mainan tidur,

“Sesungguhnya pembicaraan rahasia itu adalah dari setan, supaya orang-orang yang beriman
itu berduka cita, sedang pembicarana itu tiadalah memberi mudharat sedikitpun kepada mereka,
kecuali dengan izin Allah dan kepada Allah lah hendaknya orang-orang yang beriman bertawakal.”
(al-Mujaadilah: 10)

Jika seseorang mengalami mimpi yang tidak disukai, disunnahkan melakukan 5
perbuatan:
1) mengubah posisi tidur,
2) meludah ke kiri sebanyak tiga kali,
3)memohon perlindungan kepada Allah dari godaan setan yang terkutuk,
4)bangun dan solat
5) Tidak menceritakan mimpinya kepada siapa pun


Sesungguhnya Dia Yang MAHA Mengetahui...

No comments:

Post a Comment