Wednesday, June 23, 2010

gagal lg

aku menulis bukan untuk menceritakan ttg keburukan aku... tp untuk meluahkan apa yg aku rasa. Maaf andai aada pembaca yg menyampah dengan entry aku ni.
dan blog ini umpama diary bg aku... bila aku gembira aku menulis... bila sakit hati.. disini juga aku luahkan... bila aku sedih sini juga jadi tempat aku lepaskan rasa itu.

mlm td aku gagal lagi dlm mengawal emosi.
mlm td abah kena masuk kerja. Spot check lg!! bosannya....

Irfan asyik buat perangai lagi.. melompat2..menjerit2.... nak smack down adik...
makin dilarang makin menjadi.. sudahnya,,,, ketam batu jugak singgah di paha. Pada hal masa balik td beria2 dah set dlm kepala tak nak sakiti anak....huhuhuhu.. Masuk dlm bilik air.. terus menangis atas kertelanjuran tgn ku itu....
aku benci dgn tindakan bodoh dan bahlol itu...
kdg2 tgk seorang ibu yg sabar... yg sekalipun tak pernah marah anak... teringin sgt nak jadi mcm tu. Tp byk yang dok nampak... ibu yang tak marah anak adalah ibu yg mempunyai anak perempuan./ Kebanyakan ibu yg ada anak lelaki.. mau tak mau.. kdg2 terpaksa jugak pasang loud speaker....
tp aku rasa anak aku mewarisi sikap aku masa kecik2.. masa aku kecik2 byk gak org suka marah kat aku.. sbb aku ni jenis tak boleh dok diam. Tp bila besar aku mula menyedari hakikat yang aku ni kena dok diam2...

kenapa jadi begitu?? mungkinkah dia rasa dia diabaikan,. sehingga buat aksi2 yg membuatkan org marah. Nak tarik perhatian sbb umi sekarang lebihkan adik...
aku suka blog dia ni...
http://boonchert.blogspot.com/2010/04/melayan-cinta.html

3 comments:

  1. Sabaq je la...aku pun macam tu jugak dulu bila dapat anak kedua...anak yang pertama mesti akan buat perangai.. untuk perhatian kita....

    ReplyDelete
  2. pah...sayang anak tangan-tangankan. biar kita menyesal pukul anak sekarang daripada kita menyesal tak pukul anak pada masa depan. Insya Allah...hg cubit tu bukan tanda hg nak sakitkan anak hg tapi tanda hg sayang anak hg. Terlalu memanjakan anak bukan tanda sayang tapi tanda akan memusnahkan masa depan anak hg tu.
    Tq...daripada ustazah irjune

    ReplyDelete
  3. thanks siti n june,,,,
    tak tau nak ckp apa... huhuhu

    ReplyDelete