Thursday, June 10, 2010

hurmm aurat

dua tiga hari ni aku rasa tension sgt2... bukan apa.. ni semua sbb facebook tu la..
ada la kwn lama aku masa zaman sekolah menengah dulu.. scan balik gambar2 kenangan masa dan upload dlm fb dia n tagging kan aku. Mmg la aku rasa seronok sgt2 bila tgk pic tu dan ingat balik kenangan sewaktu kami sama2 hooray..sama2 honaq..sama2 ketawa..sama2 menangis... Tp semua pic2 tu adalah pic aku yang TAK BERTUDUNG. Mmg masa zaman sekolah aku tak bertudung. start tingkatan 5 baru aku start bertudung sepenuhnya kecuali masa p sekolah ngaji.. mmg la wajib pakai tudung. Kalau setakat p kawad atau mana2 acara.. even p kantin pun jarang nak pakai tudung.
masa kian berlalu dan kini mmg aku bertudung. Dan kini aku rasa seperti diaibkan..bilamana ada lelaki sewenang2 nya boleh melihat aurat aku yg mmg jelas dan nyata hanya perlu dipertontonkan hanya buat SUAMI aku sorang saja. Kini boleh dilihat oleh lelaki lain.. dan itu sememangnya adalah dosa buat aku dan suami nak kena tanggung.
kalaulah kwn2 aku yg cendiakawan tu tahu berfikir secara logik..alangkah bagusnya. dah aku suruh delete.. tp tak jugak delete2.. aku tatau nak cakap apa lagi la...

bila baca2 balik apa yg ustaz ni cakp... ada betulnya:

1) Sebahagian gambar yang ditagging..sebelum ini tidak menutup aurat.. tp kini dah tutup aurat. Justeru itu, penyebaran gambar ini adalah HARAM.
2)kita boleh untagged nama kita.. tp gambar itu akan juga terus tersebar....

huhuhu....

2 comments:

  1. yup..itulah sebenarnya keburukan FB..niat kita cuma nak cari balik kwn2 lama..tp itu la..:)

    ReplyDelete