Thursday, July 2, 2009

isteri.. ibu...pekerja

seharian menjalani kehidupansebagai seorang pekerja... seorang ibu dan seorang isteri ketika berada di rumah...
kdg2 membuatkan aku rasa bosan...
teringin pulak rasanya nak jadi suri rumah...kwn2.. korang jgn terkejut kalau satu hari nanti aku berenti kerja...
tetiba aku rasa penat pulak menjadi seorang pekerja..
sebenarnya kerja aku tu tak de mendatangkan masalah kat aku.. cumanya kadang2 aku rasa mcm tak dapat nak mengahadapi tekanan dari org sekeliling terutama pekerja yang mmg suka menyusahkan aku..
bila lah aku nak boleh jadi tegas... dan buat hati kering ja...huhuhu...
balik je rumah...Irfan mmg sedia menunggu depan pintu rumah... bila aku parking.. dia akan lari ke pintu kereta... sambil buka pintu keter... mintak nak kiss aku... pas tu mintak cekelat sebijik...masa tu.. segala rasa penat memandu & tekanan yg aku rasa.. hilang...
Alhamdulillah... terima kasih Ya Allah. aku bersyukur kerana mengutuskan seorang anak sebagai penyejuk hati tatkala aku dilanda rasa tertekan ...tatkala aku menangis..dia akan pandang muka aku.. dan tya.. "umi...pasai apa??"... sayu je... lepas tu terus dia akan p tampar muka abah dia... dia kata.. "pasai apa abah buat umi??"
lepas tu abah dia dengan rasa hairannya akan kata.."bila masa abah buat umi??" sambil garu2 kepala..
mcm2 la karenah si Irfan ni,...
tp skg dia tak berapa nak sihat.. selsema sikit. Tp dia pandai mkn ubat. konon2 nak tunjuk macho kat adik2 sepupu dia yg perempuan... diorang semua takut mkn ubat... irfan pun sblm ni takut ngn ubat.. tp aku heran gak kenapa akhir2 ni... dia amik sendiri sudu.. suruh aku letak ubat..terus dia mkn.. lepas tu dia ckp kat adik2 tu.. sedap ni... adik tak reti mkn ubat... hehehhe..

No comments:

Post a Comment