Friday, May 29, 2009

ular.. oh ular...

28/5/2009
1.25 pagi... aku dikejutkan dengan satu bunyi bising...terdengar suara mak memangil2 nama aku...
shida,,,bangun!!! Ayah kena patuk ular..
Ya Allah.. terkejut aku..
dengan berbinau2 dan rasa terkejut.. aku bangun... kejutkan bang berahim...
dia pun ngn pening2 bangun la.. Seluruh keluarga dah ada kat ruang tamu... tgk ayah tgh pegang tangan dia,,, darah menitik.. sambil2 mak mengusayar2 dimanakah tempat ular durjana itu melarikan diri.
Adik ipar aku tgh ikat tangan ayah.. supaya bisa ular tu tak merebak ke tempat lain.. Terus dia bawak ayah gi spital sbb ayah dah kenal pasti ular apakah yang mematuk tgn dia... Nasib baiklah ada org bawak keter cam ambulance kat umah ni..
Asben aku dan mak cik aku telah menjalankan misi mencari ular tu... Lincah betul ular ni.. berdesap desup dia lari...
Aku tak ingat benda lain dah... first yang aku wat ialah...bawak Irfan lari ke rumah mak cik... Tudia... berapa jauh mau lari da???? Gabra punya pasai... Dah pastikan irfan tido dengan selamat.. baru aku balik umh aku.
Dah dapat ular tu.. bawak kuar umah... Tiba pulak giliran adik aku... pukul ular tu sampai hampir berkecai ular tu kiderjakannya.. Paling lawak.. saat nak bunuh ular tu.. Mak cik aku ckp ngn ular tu.. BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM>> AKU NAK BUANUH HANG>> SBB HANG JAHAT>>> HANG PATUK ORG.. cam bunyi bomoh plak....
kul 2.. bawak ular senduk tu sekali gi spital.
Mlm ni perlawanan antara MU ngn Barcelona... keadaan jalan tu cam ramai org je...

Sejarah: Mlm ni adik aku (Zurini) masuk wad sekali ngn ayah. Siap melambai2 pulak 2 beranak tu dalam wad kecemasan. Dia ni tak boleh terkejut langsung.. sbb dia der masalah jantung. Bila terkejut.. mulalah tak bleh nak bernafas...

Alhamdulillah.. Dr dah bg vaksin yang sesuai...sbb kita tau ular tu jenis apa.. kalau tak tau .. tu yang susah...
bapak sedara aku dulu 5 hari je dapat hidup sbb tak dapat tau apa jenis ular yang patuk dia,,,,Al-fatihah untuk beliau.
Ayah aku cakap.. rasa sejuk sgt2 bila bisa ular tu ada dlm bdn...Sehari je dok wad.. smlm dah boleh keluar dah...
balik umh.. dah tabur belerang sekeliling rumah.. mmg kawasan tu banyak ular senduk.. tp kali ni dalam sejarah ular masuk tempat tido. Masa tu ayah bangun gi toilet.. pas tu nak tido la.. dia rasa mcm ade benda gerak sebelah dia.. Dia ingatkan tikus dok jalan2 tepi tu.. dia pun p la tepis... rupanya ular.. dah panggung kepala.. mengembang.. terus patuk dia...

sampai kul 5.30 aku menguruskan hal2 kat wad tu... pagi dah tak larat nak gi keje.. SO amik EL je la..

Hurm... mcm2 hal.. Kalau tgk blog aku ni.. baru je kat bawah tu.. aku p jalan2 taman ular... kini ular pulak melawat umah aku... hari tu aku melawat rumah dia... mcm aktiviti beramah mesra pulak...



Inilah rupanya ular yang telah membuat kecoh dalam rumah aku... Kesian pulak tgk bila dia dah mati kena pukul...

hujung minggu baru2 ni... ayah aku dah gi buang bisa ular dalam badan dengan cara kampung pulak.. cara hospital.. kurang berkesan sbb masih rasa kebas2,,,, Alhamdulillah,, dah beransur pulih.. Semoga ayah cepat sembuh.. Amin..

2 comments:

  1. kesimpulannya, jangan beramah mesra dengan ular..

    ReplyDelete
  2. yana... itulah.. tak mo gi dah.. huhuhu

    ReplyDelete