Tuesday, May 19, 2009

cuti 3 hari

mcm biasa... bulan mei setiap tahun... byk ngn cuti. Kali ni cuti hari keputeraan Raja Perlis.. jatuh hari Ahad.. tp isnin pun kira bercuti la... yuhuu... leh dok rumah lama sikit. leh habiskan masa ngn famili tersaYang.

Hari Sabtu: menghabiskan masa bersama keluarga mertua. Pagi2 lagi dah ajak mertua p nat(pasar pagi). Teringin sgt nak mkn siput pait(siput sedut). Bila mkn benda ni... mengimbas kembali memori bersama arwah nenek. Pergi sungai cari siput ni la.. lepas tu wat masak lemak. Shida rindukan Tok.. huhuhu.. Al-Fatihah buat arwah nenek. Aku lebih rapat dengan nenek. Nenek lah insan pertama yang aku kenal wajahnya dari Ibu aku sendiri.walaupun ibu yang melahirkan kita.. tu bermakna kita lihat wajah ibu kita dulu. Tp wajah pertama yg aku kenal.. sewaktu diberi ingatan, ilah nenek.. Dengan neneklah aku rasa diri disayangi.. Almaklumlah.. aku kan cucu kesayangan jika nak dibandingkan dengan cucu2 yang lain...hurmmm
petang pulak jalan2 kat Jitra. Gi ziarah anak sedara ngn maknya sekali.

ni lah rupa siput sedut ...SLURRRPPP.. sedap ooo...





AHAD: masa ni amik masa untuk mengemas bilik tido yg macam tongkang pecah tu..basuh semua baju2 yang tak berbasuh.


Isnin: pagi2 lagi p nat. huhu.. Irfan agak melampau... dah pandai mintak duit RM1 dari aku. masa nak turun keter aku bg seringgit. sampai kat mainan dia berenti. mintak aku belikan lori untuk dia. sambil hulurkan seringgit kat aku. Alahai.. So cute my son...dekat nak balik ..dia pau mak ngah dia plak.. nak mainan apa tah... jadi hari tu dia dapat 2 mainan..
ptg p basuh keter kat automatic car wash. habis calar balar keter kesayangan aku...huhuhuhu...
balik tu singgah tesco. Irfan siap mintak duit lagi... aku ckp.. 'Kalau Irfan nak duit..Umi tak mau p Tesco.Jom kita balik".. pas tu dia ckp.. 'Nak p tesco.. tak mau beli." kehkeh.. menjadi gak taktik aku... p tesco.. nasib dia tak mintak belikan apa2.. cuma dia ajak gi main kat kids corner tu je la... yg tu free..
Aduhai putera kesayanganku....

2 comments: