Friday, September 17, 2010

raya 2010

bz bebenor mak cik.. tak nyempat nak hapdet blog nehh...
apapun.. ini je la yang dapat diceritakan...

bila nak tiba hari raya...kanak2 la paling syok...main bunga api... tunggu hari last posa. Ni Irfan bersama sepupu2nya kat depan halaman rumah...lepak dlm longkang..

Orang lain balik solat aidilfitri.. terus gi beraya... abah balik semayang...terus bawak kami round kampung.. best gak.. dapat kenal adik beradik yg tak berapa kenal. merasa hidangan rumah org.

tengok!!! apa yang tak kena pada gambar ini....
....
....
.....
Abah pakai topi anak..anak pakai kopiah abah
Kali pertama beraya di Rumah PAK LET.. Jiran depan rumah..Dah 4 thn jadi org situ... ni kali pertama aku p rumah dia... Ni jugak la detik sebelum baju Irfan disaluti cat putih. Dapat mana tah cat kat dia,, Habis baju kotor. Nasib baik la cat kapur..senang keluar. Rasa nak marah pun ada bila tgk kat belakang baju penuh ngn cat. Ada budak lain tolong catkan sekali la... Bila ditanya
"kenapa Irfan main cat? Nak jadi tukang rumah ka?"
"Irfan nak jadi mcm Pak Ngah"
Nak marah... tak jadi marah.. akhirnya umi tersenyum dan tergelak besar sbb Pak ngah dia mmg tukang buat rumah.. ermmm budak2 sekarang cepat benar faham dan pandai ye...

tgh menunggu hidangan koteow sup dari isteri pak let


ptg baru sampai rumah mak aku...masing2 tgh bersiap dan menunggu aku. Nak p beraya rumah tok guru yang dok ajar aku baca alif sampai ya....sampai aku boleh baca satu alQuran... Terima kasih mak cik.. tp tiap2 p raya rumah mak cik.. apsal anak makcik selaku kwn saya masa kecik2 dulu tak mau keluar bilik yer??? huhuhu thn depan husband tak benarkan p raya sana dah...hurmmm

Insyirah tgh kepanasan sbb umi dia pakaikan baju yang agak tebal. Apalah ummi ni... Tp dia jenis tak byk songeh... senang bawak p mana2...
Sekali lagi: Ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. Jemputla mai raya rumah. Serdak2 kuih ada lagi ni....






No comments:

Post a Comment