Wednesday, September 22, 2010

beretika lah sikit kak cik...

pg ni sebenarnya ada erobik...
habis erobik kwn2 ajak mkn kat stesen keretapi. Mcm besala.. kalau kat situ, nasik kerabu la yang menjadi pilihan mok cik ni...
Lg pun ada mak labu sorang yg tgh sarat teringin sgt nak mkn....

So masa tgh tunggu org amik oder air... mak cik pun sembang la ngn kwn nih... dia ckp ayaq tak mai amik oder lagi la... dah dekat 15 minit dah... haus...haus erobik...
dengan pantas dia pun bgn gi kat org yang amik oder tu... bg tau nak air teh ais. Sekali Kak cik tu ckp pe..." saya tak amik oder untuk org berdiri'... n blah mcm tu....
hurm... sombong betul...
aku ngn kwn2 lain teruskan menikmati makanan masing2... tetiba Kak cik tu berdiri sebelah aku.
"nak aayaq apa?'
senyap... masing tgh pikir nak sebut air pe...
Kak cik mengong tu " CEPAT SIKIT!!!!" dengan nada tengking...

Hurm...sungguh biadap..Kiter mkn bayor kak cik oi..
aku apa lagi... bila ramai2 dlm group mulut aku ni cepat sikit...
Dengan volume yang agak tinggi...

" KURANG AJAQ nya...""
kwn2 lain pun.... pakat2 sambung ayat aku... hehhe biar dia dengar sikit...
tanduk mula tumbuh.... hahahha

dia dengar sungguh aarrr....
2 minit kemudian.. dia mai kat meja abg2 polis yang mkn belakang kami tu.. sambil mulut dia pot pet
" semua nak cepat... dia ingat tgn kita ni ada 4 kaaa??"
hurm... nak protes la tuhhh
abg2 polis pun terpinga2 ngn gelagat kak cik tu...

lepas tu dia mai hantar ayaq secara sopan...seb baik dia... kalau buat perangai... ada la idea aku nak kata apa...s
Tau takut.. hahaha.. dia tatau yg kami ni baik ngn tokey dia...

Ingatlah wahai cik Kak.. Customer always Right...
camner la perniagaan org melayu nak berjaya kali wat perangai mcm ni...

Sambil2 tu boleh jugak tazkirah diri sendiri: BIla penat atau tensen ngn student... jgn tarik muka.. sentiasa SENYUM... tu kunci kebahagiaan dalam melakukan tugas kita...

Tahniah jugak buat diri aku sendiri krn dapat gaji esok... terpaksa sedekah kat PDRM sbb nama kena black list...tak bayor saman lagi wehhh... mau tak mau kena bayaq gak la... sbb nak renew lesen... Ha.. Padan muka ko Cik Pah... tekan la... minyak bg banyak lagi ye..... kalo sampai 140 tekan je....Kau kan suka sedekah tanpa paedah kat polis.. Huhuhu( Ayat untuk sedapkan hati sendiri)...

2 comments: