Thursday, September 30, 2010

confused-email kena ceroboh

aku betul2 confused. baru2 ni ada kwn sms aku tgh mlm tanya:
Kak pah On ym ka mlm2?

pelik ooo
byk org dok tanya...
sebelum ni aku gunakan email ni untuk apa2 urusan...
untuk facebook pun aku guna email ni. untuk blog pun aku guna email ni.
tp aku tukar password la untuk blog dan facebook.
Baru2 ni.. aku dah tak bleh nak check email aku ni.. password salah!!!
pas tu yahoo mintak la apa2 klue yang nak confirmkan password aku..
ternyata semua maklumat yg aku masukkan tu tak matching...
Hurm.. tgh ari baru ja beberapa minit sebentar tadi... org yang guna ID aku tu
masuk tegur aku...

pah_da7932: Hi
aku:Hi
pah_da7932:i just took an IQ test here..pretty cool :-)
aku:Can i know who u are?
pah_da7932:you dont even know me anymore?
wow..ok.. i will tell u after this test yeah?
aku: but i really confused..
org tu:got 113 lol... i thought i was smarter than that
aku: u used my late ym
org tu:u should see if u can do better than me...if u can ill buy u a drink
aku: where ure from?
org tu:i am from the USA
aku:oh my god
org tu: try it...http {sekian2}....i bet u cant lol
aku:why u want to bet me. i dont find any problem with u
org tu: take it now while i take a shower lol. i will back after im all fresh.
aku: sorry i'm not interested,
org tu:brb... let me know ure score when i'm back


hurm... apa ke bodo mamat ni... dia ni tak paham2 ka yg aku dok habaq dia guna ID aku... mengong mangkuk punya manusia...
ada sapa2 boleh tlong jelaskan kat aku dak.... kenapa berlaku pencerobohan ID dlm dunia internet ni....
aku cuma takut org bodoh terlebih pandai ni menyalah guna internet...
kang tak pasal2 aku kena tahan ngn polis kalu dia buat slaah ke haper...
Help me plsssss
huhuhuhu

5 comments:

  1. bahaya btoi la ni kan..depa hack semata2 nak main2 ja..

    ReplyDelete
  2. tu la pasai.....takut depa nak sebar virus ke hapa...

    ReplyDelete
  3. pah...skrg ni mmg ramai org hack ym. kawan aku selalu kene. selalunya kita kena alert n tukar password cepat2. satu lagi....kalau boleh bila nak kuar log out btul2 kita nye ym. tapi kadang2 ade gak yg boleh pecah masuk even kalau kita dah logout btul2.

    ni kat aku ni...aritu kawan aku nye ym kene hack...pastu ni plak ym student aku kene hack. asal online je tegur aku...tapi aku tak layan.

    berani hg layan depa no..kalau aku takdenye aku nak melayan depa ni...takut sambil2 kita chat depa sebar virus ke apa.

    so nasihat aku...abaikan la ym yg tegur hg dalam english tu....mesti tu si hacker tu.

    ReplyDelete
  4. june.. maslahnya,... di tegur aku guna id aku gak.. tu yang aku geram tu.... suruh klik menatang hapa tah.. kau tak klik la... takut dia hantaq virus ke hapa....

    ReplyDelete
  5. weh.... bercinta dlm keta ka marin???? aku tgk sakan bersms.. hahahaa

    ReplyDelete