Friday, September 3, 2010

kAwAn

apa erti kawan?

apa erti sahabat?
aku ada ramai kawan... tp sahabat... boleh bilang dengan jari. Dan sungguh bertuah kepada mana2 individu yang aku gelarkan sebagai sahabat aku.

sahabat bg aku.... seorang manusia yang sanggup tahan telinga mendengar segala luahan perasaan aku... ke mana aku nak pergi dia sanggup temankan... susah aku...susah dia...senang aku... senang juga dia.

soping aku...soping jugak dia... hehehhe



hurm... sejak akhir2 ni aku asyik teringat kepada shabat lama aku....
kini kami terpisah.. jauh...semakin jauh dari hati...
walaupun jarak hanyalah sekangkang kera.. sekali panggilan telefon...15 minit kami dah boleh berjumpa. Tp.. entahlah.. aku sendiri tak tahu kenapa kami makin terpisah.
mungkin kerana aku menyakiti hatinya..
mungkin juga krn aku tak layak bergelar seorang kawan kepada Dia,.,,
semuanya berkemungkinan.
Hakikatnya kini aku terlalu rindukan untuk berbual mesra dengannya seperti dulu.
waktu zaman kami menuntut ilmu sama2...waktu makan meggi sama2,,,
Kalau jumpa kat jalan...masing2 buat2 tak nampak... Aku sedar hakikat itu... tp apakan daya... aku tak terdaya nak merubah semua itu. Setiap hari aku tgk apa yg tertulis di facebook dia.
pernah sekali aku komen diruangan gambarnya... sikit pun dia tak balas balik... Hina sgt kot aku ni di mata dia. Almaklumlah...skrg dia mcm artis...aku ni hanya mampu berpuitis...
Seandainya dia terbaca luahan hati aku ini...
"Ina...aku nak mohon ampun dan maaf byk2 kat hang... Selamat Hari Raya Aidilfitri. Semoga Jodoh kali ke 2 hang ni kekal ke akhir hayat.. Aku tak pernah nak pandang buruk kat hg,,..'

Teringat pulak kat sorang shabat lama aku jugak. org perlis.. Shazreen namanya.. terpisah jugak sbb no telefon dia hilang. Aku tatau mana nak cari lagi. Tp aku harap satu hari nanti aku akan jumpa dia semula. Pernah jugak satu ketika dulu kami terpisah. Tak bertegur sapa hampir setahun. Akhirnya aku memberanikan diri untuk bersua dengan reen. Aku mengunjungi asrama reen. Masa tu baru terluah... sebenarnya Reen kecik hati ngn aku. Katanya ada org bg tau dia... yang aku tak mau kawan ngn reen sbb reen tak pandai...
Masya Allah.. Subhanalllah... semoga org yang memfitnah aku tu sedar akan kesalahan dia. Moga Allah bukakan pintu hidayah pada org tu. Aku dah maafkan salah org tu.'

Hurm... buat masa ni... aku rasa sahabat yang paling setia dengan aku ialah Suami aku.
dialah tempat aku lepaskan geram. Dialah tempat aku mengadu nasib.. dia jugak tempat punching bag... dia jugak tempat untuk bergurau senda...

p/s: melayan emosi di pagi hari... Jap lagi nak p buat projek KIK pulak... malasnyeerrr

2 comments:

  1. apa la pagi2 emos.. hehe
    aku dah tau sejak dulu2 lagi, never letak harapan kat kawan..kat suami aku la aku buh segalanya..
    tu pun bergantung kat Allah gak sampai bila bleh bersama, harapnya sampai akhirat la..
    tp berkawan, hanya sekadar berkawan la..nak bersahabat ni susah ler..aku bersahabat ngan laki aku je la

    ReplyDelete