Monday, May 9, 2011

Selamat hari Ibu

Pertama sekali nak ucapkan Selamat Hari Ibu kepada seluruh ibu2 di Malaysia. Sbb tu la Ptg kemarin aku pulun ajak asben balik kampung sbb nak ucap sendiri kat Mak yg terchenta. Sori la mak... tak dak hadiah tahun ni. Tp tupperware tu ganti hadiah boleh? hehehhe

Nasib baik la encik asben tu mau balik sat sbb dia balik keja... terus ajak aku balik kampung. Sbb dia sendiri ada agenda. Nak tolong pak mertua dia kejar lembu yg dah berbulan tak dapat tangkap. Habis petak sawah org dikerjakannya. Hurm.. lembu ni mmg cari nahas..Tp smlm tak dapat tangkap jugak. Makin liar..

Aku minggu lepas tak dapat la nak menulis blog sbbnya pejabat ict terbakar. Alhamdulillah.. ada student yg kebetulan balik dari exam nampak kebakaran tu. Kalau tak... tak tau la apa yg akan jadi dengan tempat aku bertugas ni. Mesti akan terlibat sekali. Almaklumlah...kebakaran tu berlaku masa org tgh bercuti hari pekerja.

Ha...byk betul yg aku nak cita. Gambar kat bawah ni menunjukkan bukti aku menghadiri mkn mlm bersama student2 tahun akhir PPK Mikroelektronik. Tema pakaian majlis ni adalah Arabian/timur tengah. Dlm dok pikir nak pakai baju apa... aku teringat nak pakai jubah yg aku beli mlm sebelum lahirkan anak pertama. Dah dekat 5 tahun usia jubah tu..Pakai je la apa yg ada...janji baju ye dak? hehehe. Tak sangka pulak aku diumumkan sbg pemenang pakaian untuk staf. Heheh. Tak sia2 aku mai jauh2...tinggai anak mlm2...dgn izin suami ye....



Nampak gemuk kan? Ha..yg tengah bg hadiah ni nama dia Khor Kang Nan. Aku suka budak ni. Bersopan santun dan berbudi bahasa. Harap nanti keluar dan berjaya jadi engineer...jgn pulak tinggi diri ye. Kekalkan apa yg ada.





Ha..ni dia pemenang2 pada mlm tu. Yg sebelah aku tu pemenang bahagian student. Rasa kemetotnya aku berdiri sebelah dia yag vogeh2 itu...hehehe



2 comments:

  1. cantik la jubah hg syida...... aku tengah dengaq lagu jasa bonda.... sedih.....

    ReplyDelete
  2. ya ka.. makasih.... La.. mood hari ibu tak habih lagi ka...

    ReplyDelete