Wednesday, December 8, 2010

walimatul urus adik iparKu



5.12.2010
kenduri adik ipar perempuan.
Pagi2 lagi aku dah bersiap2 nak bawak dia p mekap..almaklumla... i kan akak ipar yg suka menyibuk.. hehehhe. Rasa puas klu dapat hulurkan bantuan dan keringat sbb nak hulurkan wang ringgit mcm kurang mampu sikit...
Majlis berlangsung dengan meriah. Ha... kali ni aku import phaizal n his wife,su...
depa ni cukup sporting, semua shot... depa tangkap...cukup berpuas hati dengan komitmen depa ni. klu ikut website dia kata 5 jam je.. tp sbb aku kenal dia... jadilah berjam2...outdoor sampai kul 7 ptg. Erm.. tima kasih sue n phaizal. Nanti bleh aku tlg promote kat kwn2 lain.
http://www.frenskedahphotography.com/

IRFAN terpaksa aku pos balik kampung ngn tok dia... masa tok dia mai kenduri.. suruh dia ikut tok dia balik... cukup sukala dia kalau balik kampung. Mlm tu... lepas kenduri.. wlaupun letih tak terhingga... gagahkan diri jugak p ambik Irfan. Rindu wooo berjauhan. Mak aku ckp 'keciwi'.

6.12.2010
pagi2 buta dlm kul 2pagi mcm tu... pak mertua pengantin masuk wad. Tetiba je tak sedarkan diri.
aku dalam kul 8 pagi mcm tu... dah bertandang ke umh mertua tolong apa yg patut... basuh periuk2 besar.. flusk2 nasi.. mak oiii sakit pinggang eden nih....buat keja sikit tu pun mcm org tua umur 50thn... huhuhu..
dalam pukul 3.45 ayah pengantin lelaki telah kembali ke rahmatullah... erm.. tghari td dia baru ckp ayah dia dah mula sedar,
esoknya kenduri rumah lelaki....mlm kami sekeluarga menziarah keluarga mereka...
sblm ni dok dgr terjadi kat org lain.. tp kali ni... perkara ni berlaku kepada keluarga terdekat...
semua Allah dah aturkan...

7.12.2010
hari yg agak kalut... 3 kali p pendang...
anak dara pun dah tak mau mekap2...pakai baju kurung besa ja... tp akak2 pengantin kata.. depa dah tempah baju serupa semua... so depa nak jugak pengantin pakai bg beza sikit dari org biasa. Mau tak mau... adik ipar aku yg sorang lagi kena jadi road runner la... p kedai pengantin ambik baju. aku ngn asben plak... gi kedai kek... ingat nak bawak kek je la sbg buah tgn.
hantaran... lepas balik mkn kenduri.. kul 6 baru p hantar kat rumah depa...
Kesian dan simpati kepada pengantin baru... di hari gembira mereka...mereka mengalirkan air mata menangisi pemergian seorang ayah.
Gambar kenangan arwah sewaktu bertandang ke kenduri ptg kemarin menjadi kenangan terakhir..
dari Allah kita dtg, kepadaNya jua kita kembali.-ALFATIHAH...

rombongan pengantin lelaki baru sampai..

bersama anak2..


geng2 en baim


kwn2 MBAS abg din

org2 kuat basuh pinggan....








No comments:

Post a Comment