Friday, October 29, 2010

puting beliung melanda

salam semua....
alhamdulillah... aku masih berkesempatan untuk meneruskan hidup ni...
ptg smlm.. lepas solat asar.. aku pun pakai la bedak dan siap2 la nak balik. keluar je dari pintu.. tgk keadaan sekeliling.. gelap sgt2... angin kuat....
di koridor kelihatan seorang pelajar lelaki,,,\budak tu panggil aku... cik! cik! cepat mari sini.. tgk apa jadi nih...
aku pun berlari la ke arah budak tu...
koridor sebelah sana.. tgk budak2 lain dah ramai....
dari jauh dalam lebih kurang 500 meter... kelihatan puting beliung yang teramatlah besar.. sedang memusing2..membawa segala barang yang boleh diangkut oleh angin tersebut.
Aku hanya mampu melafazkan.. Subhanallah.. Allahuakbar.
Langkah terhenti...kaku seketika...
pelajar2 lain masing pakat ambil gambar kejadian. Dlm hati hanya mampu berdoa.."Ya Allah.. kau bawalah angin ini pergi dari sini.. Jgn dekati kami... Selamatkanlah kami ".
Tak lama lepas tu nampak angin tu menuju ke pusat sukan dan berlalu...
kemudian disusuli dengan hujan yang teramatlah lebat.
Tak tahu apa yg terjadi lepas tu.
Pagi ni datang keje... benda 1st yg buat check facebook..
haaa ada org dah letak video mcmmana kejadian ni berlaku..bermula dari gumpalan awan nampak mcm jari turun ke bumi.dan kesan2 puting beliung tersebut... sebiji van diterbangkan setingggi satu metar dan sejauh beberapa meter... rosak rumah..bengkel kereta.. kedai makan...semuanya terletak bersebelahan dengan opis kami yang terletak di Kubang Gajah.. Allahuakbar...
Semuanya ditgn Allah... Kejadian yang selalu aku tonton kat internet..kat Tv seperti diluar2 negara.. tp kini aku telah saksikan dengan mata kepala aku sendiri. REAL!
Apapun aku bersyukur krn Kami semua selamat. Ada hikmah disetiap kejadian.. MOga keinsafan menjadi milik Kita dan mendekatkan diri kita dengan Allah.

1 comment: