Monday, August 16, 2010

T.I.P.U

pernahkah anda ditipu?
sedarkah diri anda ditipu?
atau sekadar pura2 tak tahu yg diri anda sedang ditipu?
berapa kali anda tertipu?
Dalam manis.. ada susun aturnya.. lambat laun terbongkar jua...

Aku???
pernah menipu??? sah2 la aku pernah menipu.
menipu atau meniru dlm exam pun pernah...
tp tu aaa... setiap kali.. pengakhiran pada sebuah penipuan itu...
resultnya merudum teruk.. So.. mmg aku dah set dlm minda ni.. tak suker meniru@ menipu dlm exam...

Aku ditipu??
ha.. yang ni selalu terjadi dlm hidup aku..
tp gerak hati yang Allah bg.. selalunya terlepas dari tipu manusia yang busuk hati..

sedar diri ditipu??
erm..yang ni susah nak ckp...
kdg2 kita tahu org yang berhadapan dengan kita itu sedang menipu kita,,,
untuk menjaga air muka org tu.. terpaksa la mengiyakan apa yang sedang diucapkan oleh org itu.. Rasa mcm bodoh kan?? Tp ikut kan je la rentak org tu agar org tu tak kecik hati..walaupun ada kalanya nak lari je tinggalkan org tu dengan apa yang di pot pet kan olehnya..

pendek kata... panjang pun kata... Tak usah la menipu: nescaya selamatlah hidup kamu
Tp jgn la terlalu telus ikhlas jujur terlampau.. sbb ada je manusia2 yang akan ambil kesempatan ke atas kita....

1 comment:

  1. setakat menipu biasa2 tu ada la..manusia mana tak pernah menipu..hehe..betul pah kita tak blh terlalu lurus bendul nnt ada yg pijak kepala

    ReplyDelete