Monday, July 5, 2010

apakah betul??

mcm besa la... hujung minggu aku akan balik kampung.
Hari sabtu mcm biasalah..sambil2 aku dok melangut tgk tv.. ada sorang mak cik ni dtg rumah. Dia tanya aku... "hang bg susu bdn saja ka? awt tak bg mkn kat anak?? Kesian anak...Bagi nestum dulu pun ok..
Aku senyum dan jwb: anak baru masuk 4 bulan...tunggu bulan depan la kot..
makcik tu: hurm.. kerja gaji 2 org... takkan tak mampu nak beli nestum...

(serta merta telinga aku bertukar jadi merah... menahan rasa nak marah.. rasa nak halau ja dia balik...). Dah la menggangu waktu santai aku..lagi mau ganggu emosi aku pula. huhuhu

kejadian waktu petanG...sambil lepak2 bersama 2-3 org mak cik...
depa tya lagi... anak hg ni tak mula mkn lagi ka?? kesiannya... mak dia kedekut... gaji 2 org pun tak mampu beli nestum..
susu tak basi ka?? eee geli la...
hurmm ayat yg sama mcm mak cik mula2 mai umh aku.

pernah jugak dgr satu kes: ada makcik ni.. dia dengan bangganya mencanangkan kepada org kampung.. supaya cucunya diberi susu tepung. siap ckp: Tak pa... Kami mampu beli susu..

hurm..
aduhai... kalaulah makcik2 ni tahu apa erti khasiat... apa erti kurniaan Allah SWT

abg bersama adik tgh senaman... umi dah terbongkang daaa.. gambar terpaksa diedit sikit... he

4 comments:

  1. sakit hati sakit jiwa mendengar. tapi, biaq pi la org nak kata apa. anak kita, biaq kita jaga. org lain xyah susah-susah masuk campo hehehe

    ReplyDelete
  2. hurm.. tu la yana kan...
    pekakkan je la telinga...

    ReplyDelete
  3. ish2 makcik2 tu..membazir tu kan amalan syaitan..selagi boleh BF baik BF..bukannya kedekut..

    ReplyDelete
  4. Lily...bg derang, kalo susu ibu tu cam duit tak cukup.. hehhehe

    ReplyDelete