Wednesday, September 9, 2009

ngerinya..

tiap2 hari bgn sahur kul 5. bgn tu ..mkn je...bkn nak tolong masak ke apa ka... bgn.. basuh muka... bancuh air milo.. bersila mkn ja... tak kira la dok umh mak aku ka...umh mak mertua ka... asyik bgn time org mkn ja... sungguh memalukan. Tp dah jadi mcm kebiasaan.. mak aku tak kejutkan anak2 time dia masak. dia kejutkan time mkn je.. Mcm tu jugak ngn mak mertua aku. Sbb tu aku selesa.. dok mana pun..umh mertua ka.. umh mak sendiri ka.. rasa sama ja.
aku pernah tya mak aku.. pasai apa mak tak gerak kami?? Mak aku jwb.. tak tau la.. tok hampa dulu pun buat mcm ni jugak. mak bgn mkn ja...
hurm.. aku pun harap aku boleh buat mcm ni kat anak2 aku nanti...
masa dok umh sewa ngn asben sblm ni.. bleh je aku bgn masak..seronok....
tak pa.. thn depan.. insyaallah.. aku boleh bgn masak sendiri.. yuhuu..

lepas sahur.. tgk ada sms dari yatt(lecturer mikroe)... lab kul 8 pagi ni dibatalkan... yuhu...bestnya.. leh aku sambung tido.. bgn kul 6.30 pg la..lepas tu siap2... kuar umh kul 7.15 pagi..
cam besa la aku memecut.. 110km/jam laaa puratanya...masing2 berkejaran nak ke tempat kerja. Sampai kat sempadan Sanglang... jammed teruk... sure ada eksiden.. dlm hati aku berbisik.. dekat 15 minit gak la tersangkut kat situ...ha... bila tgk.. rupanya ada eksiden.. kereta kancil hijau...eksiden ngn lori. habis kemek bahagian depan keta tu... kat sebelah keta tu.. ada mayat ditutup plastik hitam... Innalilllah... kecut gak perut aku.. sambil2 tu sedekahkan al fatihah buat arwah org tu... lepas je melalui kawasan tu.. aku dah tak berani nak potong... walaupun lori depan aku tu bawak 50km/jam je... sama gak ngn keta2 kat depan aku.. tak berani nak memotong.. mercedes yg tadi sama2 laju pun.. dah bawak 50 km/jam gak...
hurmmmm.. mesti masing2 insaf... akibatnya.. kedatangan aku merah hari nih...8.11 minit. lambat 1 minit.. Ampun boss....

2 comments:

  1. salam...ish ngeri .....xcden dekat jln snglang ka...jln p umah pak aku tue.....

    ReplyDelete
  2. ha... dekat sempadan sanglang dah... tp belah kedah..

    ReplyDelete