Wednesday, September 2, 2009

IRfaN tak sihat..

dah 2 hari anak aku.. si Irfan ni asyik berak jaa...
masa 31 ogos tu.. dia berak 3 kali...sakit perut katanya...
nasik tak mau mkn.. asyik nak meratah ayam je...tak pa la.. janji mkn.
bila tak mau nasik.. hari2 abah dia asyik cari bihun sup..mau jugak la dimakan..
kemarin aku balik keja... nampak dia tak pakai sluar...aku tya la.. kenapa tak pakai sluar??
dia ckp.. uMi.. Irfan berak... tak lama lepas tu... dia bgtau nak berak lagi.. sah la budak ni sakit perut. Yang menghairankan aku.. kenapa dia sorang je sakit perut?? ha...rupanya baru aku tau.. dia ni tabiat suka menjilat.. lagi dilarang lagi la dia jilat. Mak aku ckp.. dia jilat dinding rumah.. Alahai anak ku sorang ni.... apsal la p jilat dinding?? benda lain byk lagi nak dijilat...huhuhuhu

apa pun... smlm aku cuba la nak letakkan bedak sejuk+ air asam jawa sikit kat perut.(ni petua untuk menghilangkan rasa sakit perut akibat cirit birit. Ayah aku selalu wat mcm ni kat kami adik beradik bila sakit perut). Tp dia tak mau.. nangis2 tak mau boh ubat.. nak letak minyak angin pun tamau..hurrr..smlm dia nak tido tanpa berbaju atau berseluar..Dah besar la syg....tp tak pa la.. sbb sakit.Umi tak kisah. so.. kami pun terlelap la berdua...sementara dok tunggu abah si Irfan ni balik tarawikh... Bila aku sedar... Irfan dah berbaju..berseluar cantik je... Tima kasih wahai somi terchenta...Thats why I LOVE U...

baru tadi.. call umah.. adik aku ckp.. Irfan masih sakit perut. Tp dah kurang membuang... Semoga anak umi cepat sembuh... ptg sat gi.. kalau tak ok jugak.. kena bawak p klinik la..

2 comments:

  1. alaaa cian nyer irfan...awat la yg rajin dok pi cuci dinding ....sib baik jilat dinding ja...mau nya dia jilat benda kotoq tak ke haru biru...

    ReplyDelete
  2. ha.. tu benda yg mak aku nampak.. yg tak nampak??? aduyaii

    ReplyDelete