Tuesday, June 16, 2009

kawan

hari ni tetiba aku nak menulis ttg seorang kawan aku...ni dikira sesi mengutuk la kiranya.. tp bukan aku nak mengutuk.. tp aku cuma nak meluahkan rasa terkilan aku kat dia..

Dulu...masa kita sama2 susah... sama2 kongsi mkn moi sup.sama2 mkn ikan bilis. sama2 mengatur langkah ke dewan kuliah... sama2 tidur sebantal... pendek kata.. apa saja mesti nak bersama.

setelah kita tinggalkan arena menimba ilmu, kau dapat kerja ngn TM.. Aku?? Aku dapat keje ngn tempat keje skg la,.. Masa tu kau dan aku masih lagi ok.. tapi hanya aku yg selalu msg atau tepon dirimu.. kenapa ya??? bukankah kat TM tu tepon free je ke??

Masa aku dalam pantang, kau datang melawat aku. Tp kau datang sendirian. Mana Asben hang?? Aku cuba bertanya,, Dia jwb keje.. tu je.

lepas tu aku dapat khabar angin yang mengatakan kau dah bercerai ngn suami. hurm... aku cuba bertanya . Pada mulanya dia menafikan. Setelah puas didesak..dia mengakuinya. Aku heran kenapa dia nak berahsia dgn aku??? Malahan dgn kwn2 lain,,, dia tetap menafikan statusnya.

lepas tu.. aku terpana melihat kereta barunya... wow..honda civic baru.. Aku cakap kat dia.. aku tak mampu pakai.. dia sengih je.. satu je jawapan dia... Kepuasan Kak Pah...
tp yang menjadi tanda tanya aku bukan kereta barunya... tetapi sikapnya. Kenapa dia menjauhkan diri dari aku??
pernah satu ketika.. aku nampak kelibat kereta dia... parking nak beli barang kat pasar mlm.. elok je dia nampak aku... terus dia masuk keter.. balik.. aku tersentap. baik punya aku dok tunggu nak lambai2 dia.. konon aku rindu ngn dia larrr,. tp... bedebush... padan muka aku.. asben aku siap gelak2 kat aku.. sakit hati hanya Tuhan je yg tahu... Balik umh, asben aku nasihat kat aku.. tak yah la sms dia lagi.. dia bukan ingat kita pun..pandang muka pun tak nak..
Tp aku tak berputus asa...birthday dia aku masih sms.. ucap hepi besday...bla..bla.. dia just reply.. tq.
lepas tu aku dgr plak yg dia masuk spital. aku sms tanya hang ok ka? dia jwb ok... tu ja..
hurmmm nampak sgt yg mcm aku ni mengganggu hidup dia ja
hujung minggu baru2 ni..aku gi cari brg2 elektrik untuk umh..tetiba aku nampak keter dia.. aku ckp la kat asben aku.. abg,... tu keta dot..dot..sambil tunjuk2 la kat keter dia..tiba2 dia keluar dari keta..amboi... ala2 model..spek mata hitam.. cantik sekali dia bergaya..
aku pun apa lagi... toleh2 la.. harap dia pandang aku... sikit pun dia tak toleh kat aku... seolah2 buat2 tak nampak gitu..huhu..
sekali aku kena sound ngn asben aku..."wat apa nak terhegeh2 kat org yg tak hargai kita sebagai kwn?"
terkedu aku dgr word dari cik abg aku.. hukhuk.. betul jugak ckp abg.. tp bg aku... kalau boleh aku tak nak buat cam tak kenal.. sbb aku rasa aku tak de salah ngn dia...
sedih...sedih...pedih....
Semoga kau beroleh kebahagiaan dalam hidup...dan semoga kau masihdi jalan yg benar.. AMIN

3 comments:

  1. mcm ada yg dia nak sembunyi something ni pah..hehe memandai ja komen

    ReplyDelete
  2. mungkin laaar.. dia nak lupakan kisah silam dia kot...huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. sabaq oo sabaq... Nak aku tolong p tny ka?? Dulu marka aku slalu jgk la duk tepon aku kat hs dia. maklumla aku mana ada hs lg masa tu... dia slalu duk lebih dari kita dari dulu lg.. sabaq noo..

    ReplyDelete