Friday, June 12, 2009



Dah lama aku idam2kan.. akhirnya... pagi marin.. dah menjadi milik aku..
aku hampir dah nak fed up... lama sgt oder tak sampai.. tp pagi marin dikhabarkan berita gembira yg pinggan vantage aku dah sampai...yuhuu...syok gileerrr..
tak sabar nak letak kat umh baru...

hurm... aku sebenarnya dalam dilema ni ... kan skg aku tgh buat rumah... tetiba pulak jiran sebelah rumah nak pinjam duit... seribu... mak aiii byknya seribu tuh...
katanya.. dia pun nak wat deposit beli rumah..
so asben aku ckp... kami pun nak pakai duit.. seribu tu tak dapat la nak bg.. mintak maaf la ye...
lepas tu jiran aku kata lagi.. kalau tak bleh bg seribu, 500 pun cukup.. alamak.. dia mintak 500 pulak...
hurmm.. tp nasib bek la asben aku jwb.. nak kena balik bincang ngn org umh dulu(aku la tu)...

sudah pasti la jawapan aku... TIDAKK!!!
hurr.. rasa cam bersalah je bila tak dapat nak penuhi permintaan org...bukan tak mo tolong.. tp keadaan kami pun cukup2 je... Diorang pakai keter 2 bijik motor sebijik.. tp kami pakai sebijik keter dan sebijik motor je...
diorang tak de anak.. kami ada anak...
diorang keje alor star... aku keje perlis ma...
So.. paham2 je la keadaan aku... huhuhuhu....

sapa2 yang dah beli rumah.. paham la apa yg aku rasakan kini...
segalanya perlukan D.U.I.T...

wiring..beli perkakas mcm lampu... kipas...pendek kata... mmg kena pakai duit...

harap2 jiran aku tak terasa la ye...

tghari pulak...pakat2 p mkn kfc tepi bank muamalat tu... ni kali terakhir kot mkn ramai2 ngn adik praktikal...
Rasa sedih la pulak.. lepas ni tak dak lagi org nak huha..hu haa ngn aku,..
tak dak lagi org yg ckp kat aku bila aku nak gunci pintu lab.."Kak... mai kunci...Biar saya kunci". Padahal tgn aku dah berada di pad lock pintu.. Diorang tetap nak tolong aku... Terima kasih adik2..
lepas ni.. harap2 korang berjaya menjadi pekerja cemerlang... dapat kerja bagus2..

Hurm.... pesanan ikhlas nih... nanti kalau korang rasa rindu kat KAK PAH... mai la jumpa...
tak pun kita berkampung je kat Fatin Corner...tak pun Nasi Ayam Kiosk.. Tak pun anjung Keli..
tu je tampat yg selalu kita lepak sama2,,, Sbb tiap2 kali nak kuar mkn.. Aku jugekk kena buat pilihan nak p mkn kedai mana... pening kepala Den...

hurm... Apapun.. Otak korang ni mmg bergeliga.. mmg boleh pakai kalau nak buat sesuatu kerja.. dan tak menyakitkan hati aku....Tahniah2...bab kutuk mengutuk.. syhhhh,... rahsia.. hanya kita yang tahu...kekeke..

5 comments:

  1. kak...i will miss this moment..sweet memories wif u all..kak mmg sporting...kak mmg baik hati..walau pun jsad kita jauh..
    tp kak ttap dlm ingatan...(cewahh...main ayat la pulak)hehehe..
    tp pasni kak mest akn lebih peace...hehehe mklumla dah xda jack sparow n lelabah nk merapu..xda org nk gelak kuat2 dah...huhuu..
    thanks 4 everything ya....u r my best sifu n a nice sis....

    ReplyDelete
  2. huhuhu.... jadikan kenangan terindah ye...

    segala teguran dan apa2 yg menyakitkan hati tu.. anggap je la... sebagai gurauan...

    ReplyDelete
  3. betoi! nak pindah umah mmg kena kuaq duit banyak..ada saja benda yg kurang nak kena beli..

    ReplyDelete
  4. oitt makan kat kedai aku ek? hahhahaa...

    ReplyDelete
  5. hha.. patin corner...
    sejak bila buka kedai kat perlis? heeeeeee

    ReplyDelete