Friday, May 21, 2010

anak oh anak

hurm... hari ni baru ada masa untuk menulis. Minggu sblm ni sibuk ngn audit.
Sebenarnya tak tau mcmmana nak mulakan cerita.. \tapi hati aku ni mmg risaukan sgt dengan anak2 aku. Tambah2 si abang yang sememangnya aku rasakan kurang kasih syg dari aku. Tp aku rasa aku dah berikan yang terbaik untu dia... Sejak dapat adik baru, Irfan mcm berjauh hati dgn ummi. Mana tak nya... ummi asyik marah kat dia ja, Ummi marah tanda syg...
Kdg2 sengaja diletakkan bantal pada muka adik. Niat dia tu aku tahu la... nak melawak atau main ngn adik. Tp tindakan dia tu membahayakan baby. Ummi pulak tgn cepat...
mlm td.. hujan. dia tertinggal bantal busuk n puting kat rumah tok dia... aku ckp la kat dia.. aku\;Irfan tunggu la umi kat rumah. biar abah p ambik. sian umi
sambil pakai kasut dan berdiri depan pintu
Irfan: Tak mau.. Irfan nak p umah mak,... Ummi buat Irfan sgt.
huhuhu terkedu aku tatau nak ckp pa... terkedu dan terdiam seketika
aku:la....umi marah la sbb irfan tak dgr ckp ummi. umi mintak maap..mai masuk mai...(nada pujuk)
sebenaqnya aku rasa nak menitik ja ayaq mata ni.. mesti dia rasa aku makin jauh ngn dia...dan sygkan adik. dah la bgn pagi tak tgk muka umi... balik kerja dah dekat nak maghrib.. Kdg2 aku rasa gagal untuk menjadi ibu yg sempurna dan cemerlang ...huaaaaaaaaaaaaa

2 comments:

  1. lor jangan aa sedih sangat.
    masa hang dalam pantang hari tu, ada dak mak hang tak bagi dia mai dekat hang (alasan takut terhempuk perut etc), masa tu lagi dia dah detect hg tak suka kat dia
    aku tak pedulik, mak aku, mak mertua aku tak bagi Asyraf mai dekat aku masa aku baru balik hospital. Takut terjatuh atas perut la etc (tambah2 aku kan ceasar)..
    aku perati ja Asyraf, dia bg kaki kat adik (punya la tak suka)
    hari ke 5, aku amik gak Asyraf, walaupun depa bising, aku letak kat tepi, suap dia makan nasik, , bg dia letak kepala atas riba, tidur tepi dia..depa bising, aku wat pekak ja.. depa takmo bagi nasik Asyraf kat aku, aku bangun pi amik sendiri..haha, punya la ketegaq..
    ok ja dia la ni.. boleh la aku harap jaga adik.. bila aku masak ka apa ka, dia tolong main elok2 ngan adik, kongsi mainan.

    Liyana Anaqi

    ReplyDelete
  2. liyana.. mmg pun masa awal2 dia rasa mcm aku jauh dari dia. masa dlm awl pantang dia ok lagi.. tp bila lama2 dia makin jadi geram kat adik dia. pernah sekali aku tgk dia angkat kaki nak letak ats adik dia.. masa tu la aku start marah dia. kesian dia kan..

    ReplyDelete