Monday, December 14, 2009

bijak

Diantara amalan2 org Yahudi untuk mendapt anak yang bijak ialah:

1) membuat latihan matematik ketika mengandung-utk melatih otak bayi jadi genius. ( yg ni aku segan laaa)
2) Gemar mkn kacang badam dan kurma bersama susu. (ya... suka..)
mkn tghari: roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul bersama kacang.(mkn tghari semestinya makanan berat)
3) banyak mkn ikan tetapi tidak dicampur sekali ikan dan daging. (kdg2 aku bedal semua)
4)Makan buah dahulu...baru mkn nasik.. (mmg gemar mkn buah.. tp bukan selepas atau sebelum mkn..buah masa2 nak mengunyah2.)
5) Jgn merokok di depan ibu mengandung... (ha.. yg ni aku cukup pantang.. mmmg selalu aku sound direct ja sapa yg suka merokok depan aku.. sbb aku ni alah ngn asap rokok.. tp kalau kat kedai mkn.. trpaksa la diamkan diri... Rakyat malaysia tak de kesedaran sivik langsung..huhu)
6)anak2 dimestikan mkn buah2 dan badam disamping kena mkn minyak ikan...( ha... Irfan mmg suka mkn buah jika dibandingkan ngn nasik...minyak ikan cuma bg scoott emulsion)
7)Anak2 dari darjah 1-6 diajar matematik yg berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diutamakan.
8) Wajib menyertai sukan seperti memanah, menembak, berlari.


kesimpulannya:
kita kena jaga mkn... jgn mkn kepala ikan ye..
bagi peminat2 laksa...fikir2kanlah.. hehehe... aku pun suka mkn laksa...

2 comments:

  1. makan banyak kacang2 tu hehehe...kami pun minat laksa jugak!..erm camna tu

    ReplyDelete
  2. alahai.... mkn byk2... nanti naik jerawat lagi byk...jenuh nak bg licin mcm muka lily pulak..susah tuu.hehhe..

    ReplyDelete