Thursday, December 10, 2009

aku dan emosi

aku tak tahu mengapa akhir2 ni..aku terlalu emosi.. benda kecik je boleh membuatkan aku terasa hati.. benda kecik je boleh jadi besar...org ckp..masa ngndung ni kena jaga emosi. Yup.. aku cuba kawal emosi aku..tp aku tewas..

ahad baru2 ni asben aku kena p kursus kat kajang 4 hari... kiranya kemarin hari last kat sana la. dia mintak izin nak singgah jenguk dan bermalam kat tempat kerja lama dia...nak jumpa kwn2 lama dia.. Tp tah kenapa aku rasa mcm tak bg dia p.. aku rasa berat nak lepaskan dia p. Tp bila fikir2..dia pun ada hak nak jumpa kawan2 dia.. dia jugak ada kehidupan dia yg lain selain aku. Tp memandangkan keadaan aku yg dah masuk 7 bulan ni... sepatutnya aku yang lebih diutamakan...
tghari tu aku sms dia.. tya abg dah beli tiket ke nak ke ipoh?
asben: ya... tak pa ka abg nak p sana?
aku:berat utk lepaskan. Tp nak wat gena...abg pun berhak nak jumpa kwn2..(ayat kesian..hehhe)
asben: Hendak kunangis tiadaaa berair mata....jeng3,, adinda jgn risau kekanda pergi sehari smlm je
aku:pergilah kekanda.. adinda setia menunggu di medan perang...(hahha.. apsal nak tunggu di medan perang ek)

dlm kul 5 aku call dia... dia ckp dah bertolak. huh... dlm hati haya Tuhan je yang tahu betapa sakitnya hati aku.. mmg sepanjang perjalanan nak balik rumah tu... air mata ni jadi peneman la... asyik mengalir ja ayaq mata nih. Sampai hati abg....sampai umh pun aku tak call @ sms dia. merajuk la konon...tp dia pun tak sms aku..
dlm kul 10 aku sms jugak la dia... tya dah sampai ipoh ke blom.. dia jwb.. nak sampai dah... heran la jugak..takkan perjalanan dari kajang ke ipoh ambil masa 5 jam... Aku mula rasa tak puas hati. seb baik aku ada nombor kwn dia yg katipoh tu.. aku tya la.. ade ke asben saya janji nak p ipoh mlm ni???
kwn dia jwb: ade.. tp dia kata tak jadi la pulak...
hurm... aku tau dah.. laki aku nak wat surprise kat aku la konon... Jgn harap la// pas tu aku sms dia.. kenapa kwn abg kata abg tak jadi p ipoh ye???
ha.. dia kata: kantoi...ingat nak wat serprise...
alahai.... ini bukan surprise la sayang..... ini bikin adinda jadi emosi tak tentu hala... huhuhuhu...
suka sgt wat surprise... dari zaman tak kawen sampai la anak nak masuk 2... huhuhu..
tp seb baik la aku ni ada gerak hati....
hurm.. tp apa pun.. aku ucapkan terima kasih sbb ternyata dia utamakan aku dari kwn2... terharu oooo... rasa cam nak nangis je...
he... nak nangeh lagi....
ke aku ni nak dapat anak pompuan ek???

No comments:

Post a Comment