Tuesday, April 28, 2009

konvo 2009

Alhamdulillah....kupanjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi setelah selesai aku dianugerahkan diploma kejuruteraan elektronik pada 26 april 2009 di dewan Polimas.. Ni kali ke 2 aku konvo.. dan inilah konvo yang paling bermakna dalam hidup aku. kehadiran suami dan anak serta kaum keluarga membuatkan aku betul2 rasa dihargai. Saat yang tak dapat aku lupakan ialah sewaktu anak aku Irfan datang bg bear yang pakai topi konvo tu.. sambil cakap "Mi... Niah" maksuhnya.. umi.. tahniah.. abah dia yang ajar la tuh... menitik je air mata seorang ibu..tambah bila keluar je dari dewan.. asben dah tunggu dengan hadiah2.. aku dapat sejambak bunga ngn seekor anak beruang.. Time kasih.. aku tanya.. kenapa perlu ada 2 hadiah?? dia ckp nak tebus kesalahan lama masa konvo sijil dulu.. hurmm.. mcm2 la somi ku sorang ni..

Konvo kali ke 2 ni tak berapa nak meriah sgt la.. sbb nya hanya kami berlima je student PJJ jabatan electric yang hadir.. yg lain kebanyakan student full time.

hari isnin.. gi hantar Jubah kat poli. balik tu... asben aku ajak gi penang.. kul 1 baru bertlak gi penang.. tp tak sempat nak jalan2...sbb sampai penang pun dah kul 3.30.. So gi la batu feringghi ngn padang kota...

terkejut aku waktu sampai kat padang kota..mula2 kami cadang nak mkn passembor... elok duduk je kat meja mkn... pelayan yg amik oder tu mai kat meja.. sampai 6 org.. kami mcm pelik je tgk diorang.. pakat tya nak minum or mkn apa...aku ngn asben aku jadi panic... tanpa sedar.. aku tya... kenpa ramai sgt ni??hahahha/.. terpaksa la diorang explain...semua dari kedai yg berlainan... hampeh je..lain yg kami nak mkn.. lain yang kami oder... asben aku p oder laksa.. aku lak oder mee udang...
esh... mahal giler mie udang,.. udang ada 3 ekor je... harga 8 inggit.. dah la tak sedap langsung...caishhhh....

on da way balik.. singgah tesco beli mainan kat irfan ngn adik atirah. masa tgh beratur nak bayar.. adik aku call... ckp bapak sedara aku sakit teruk. aku suruh la call ambulance. sampai umh pak sedara aku, mak sedara aku plak tak bg p hospital.. ha... siap la diorang mendengar ceramah dari Dr sh. roshida... hahahha... termakan gak ckp2 aku. Hurm.. mcm2 la diorang ni...

kul 10 mlm, gi semula hospital nak tgk samaada pak sedara aku tu ok ke tak...tgk dia dah sedar sikit.. kira ok la..
kul 12.30 bertolak balik ke rumah... sampai umh.. Ya Allah.. letihnya aku hari ni... tp sempat lagi basuh suar baju somi aku.. sian dia.. esok nak keje... takkan nak pakai baju yg tak berbasuh... bgn kul 6.. huhu... nak gi keje pulak...
begitulah cerita aku sewaktu cuti 3 hari nih.... sungguh memenatkan...

aku cari kabel nak transfer pic.. tp tak tau letak mana... nanti ada masa free.. aku upload kat sini..




family aku.. dah kepenatan...

irfan dah dahaga.. panas banget.nak tunggu aku masuk dewan



bersama rakan2 seperjuangan..zarita,cik liza,hasnita dan ct amirah.

love u all




Irfan dan adik Atirah... mcm couple of the year tak?

No comments:

Post a Comment