Thursday, November 5, 2009

update sikit

dah lama aku tak update blog aku neh...bkn apa.. aku tadak idea nak nuleh apa...
lambat lagi la gaji nak masuk..hukhukhuk...
curtain umh aku dah siap...tp tak tau la berapa bayarannye...hehhee...harap2 murah lee...
lepas ni canrik sikit la umh aku..sbb skg ni aku letak kain penghadang je.. ahaks...pecah rehsia aku..tp kalau kwn2 lain yg nak bertandang ke umh aku,...dipersilakan...tp jgn komplain ya....

aku rasa mengandung kali ni aku paling malas,,, tak tau la pasai apa... dah 5 bulan aku tak masak sendiri. balik keja mkn umh mak mertua... tak bleh jadi nih... malu seh....tp nak wat cam ner... my asben kata tak yah masak...mkn je kat umh mak... hukhukhuk... nampak sgt pemalas kan??
kdg2 aku kesian gak ngn mak mertua aku tu....penat ooo jaga cucu dia yg agak aktif tu...balik plak.. menantu dia ni p mkn plak kat umh dia..
setelah lama berfikir... smlm aku p beli beras...
yuhu...mlm ni aku leh start masak sendiri... tak mau menyusahkan mak mertua aku lagi... lagi pun aku ni nak berdikari..(kunun ler)...

Tp aku ni kira bernasib baik la...adik ipar ngn kakak ipar jenis tak berdengki..kira leh masuk kepala la.. Terima kasih sbb byk membantu aku nih,,,

beralih ke cerita lain pulak:...
baru2 ni aku terkedu sikit...bila anak aku..si Irfan tuh...
selalu balik keja..aku akan bermanja2 ngn dia...
mcm besa la.. aku cium pipi dia... sambil2 tido.. aku gosok2 kepala dia,, aku tya kat dia..
"umi p mana td?"
"umi p kija..umi tinggai Ifan.. kesian Ifan...Ifan takut hantu"
dlm hati aku...lor...bukan umi nak tinggal syg....lepas tu aku pun mencari2 idea untuk menjawab
"umi p keja..cari duit"
"umi cari duit ha?? bg kat ifan beli mainan...umi tak yah la p kija..ifan p kija"
alahai... ada saja yg dia jawab untuk mematahkan hujah umi ni,,,
aku pun jwb la..
"ifan kecik lagi...ifan p sekolah...besaq ni baru keja"
pas tu dia pun angguk2..

aduhai... kdg2 terasa mcm mengabaikan tugas sebagai seorang ibu...sampaikan anak ckp mcm tu kat kiter....baru 3 thn...tp cakap mcm budak umo 6 thn....hurm....
kdg2 terfikir jugak...mcm nak berenti keje je...tp tu la...keje pun untuk anak jugak kan???

2 comments:

  1. betul la shida, anak aku pun camni. Skrg aku mmg terlampau sibuk, kdg2 kul 6 7 baru nk blk. Sabtu pun keja. Anak2 pun dah manja dgn hubby je la. Kdg2 kesian jgk tp nk wat cmana kalo xkeja jenuhla hubby aku nk membayar keto, umah, susu pampers anak.. Xgitu???

    ReplyDelete
  2. yer la.. sama la mcm aku ... kul 7 pagi dah kuar umh.. 6.30 baru sampai umh....
    so mmg mlm aku luangkan masa layan anak aku je...

    ReplyDelete